6 Şubat 2008 Çarşamba

YOĞURTLU PATATES

Babaannem bu yemeği yaptığında halamla bayıla bayıla yerdik. Ailem Ankara'ya taşınıp hele ki sonra ben evlenince yemeği yiyemez olmuştuk. Eşime sadece anlatıyordum. Ama lezzet elbetteki tarifle bilinemez:) Geçenlerde Naileciğimin sayfasında görünce kesinlikle yapmalıyım dedim. Ancak acaba yoğurdu kesilmeden yapabilecekmiyim diye de şüphelerim vardı. Pazartesi akşamı eşimin arkadaşına başsağlığına gideceğini biliyordum. Evde vaktim bol olunca hadi mutfağa dedim kendi kendime. Başladım bu yemeği yapmaya. Düdüklü tencereden korkarken (her seferimde eşime açtırrı kapattırırım, hatta kullanmasını bile bilmezdim) ilk kez kullandım.Antep mutfağını yeni yeni tanımaya başlayan eşim ise bu yemeğe bayıldı. Tekrarını beklerim diyor:)Gelelim bu leziz yemeğin yapılışına.

MALZEMELER: (2 kişilik)

  • 4 adet orta boy patates
  • 300 grm kuşbaşı et
  • Yarım su bardağı nohut
  • 1,5 su bardağı torba yoğurdu
  • 1 adet yumurta
  • Hasbir
  • Tuz

HAZIRLANIŞI:

  • Nohut bir önceki günden ıslatılması gerekiyor. Ancak ben ıslatmayı unutmuştum, bir kaç kez sıcak su ile yıkadıktan sonra et ile düdüklüye koyup üzerini 4 parmak geçecek kadar su koyup düdüklüyü kapatıyoruz. Yaklaşık 45 dk haşlıyoruz.
  • Patatesleri soyup iri küpler halinde doğruyoruz.
  • Haşlanmış nohut ve etin aüzını açtıktan sonra patatesleri de içine atarak patatesler yumuşayana kadar ocakta bekletiyoruz. Ara ara da karıştırıyoruz.
  • Yemeğin tuzunu atıyoruz.
  • Patatesler yumuşamaya yakınken iyce pürtüklerini ezdiğimiz yoğurda 1 adet yumurta kırarak iyice karıştırıp ardından kaynamakta olan yemeğin suyu ile ılıştırıyoruz.
  • Patatesler yumuşayınca altını kapatarak ılımış yoğurdumuzu suyuna karıştırarak iyice yediriyoruz.
  • Üzerine kuru hasbir ile servis yapıyoruz.

NOT: Naile Hocam; Saygıdeğer şefim yemeğim olmuş mu?

Hiç yorum yok: