30 Ocak 2008 Çarşamba

AŞURE

Uzun zamandır yine yoktum. Geçen hafta öyle bir koşturmacayla geçti ki. Moral seviyem yerlerdeydi. Gittiğim İngilizce kursunda sınıf arkadaşlarımın bir çoğu üniversite öğrencisi. Finallerinin bittiğini söyleyince kardeşimin Niğde'ye (sınıf öğretmenliği son sınıfta hatta uzatmalarda) gitmediği aklıma geldi ve şaşırdım. Sonra internet şifresini istedim, notlarına bakmak istediğimi söyledim. Vermeyince ben iyice huzursuz oldum. Ve sonuçta finale girmediğini (bu dönem tek ders alıyor) öğrenince bütünlemeye girmesi için elimden geleni yapmam gerektiğini düşündüm. 2 gün izin aldım. Bölüm hocalarından bir hocayla telefon görüşmesinden sonra bileti alıp, düştük yollara. Niğde'de 2 gün kaldım. Öğrenciler ara tatilde olduklarından sınava girmiş birilerini bulmak yada notlara ulaşmak çok zordu. Ama işte uzunca çabadan sonra sınava girdik, hocalarıyla görüştük, hocanın insiyatifiyle puanı yükseltilerek dersten geçti. 2 gece uykusuz yollarda ve stresle geçen bir haftadan sonra pilim tükenmişti. Haftasonu alışveriş yapsam moralim düzelir dedim ancak ona bile halim yoktu evime çekilip dinlenmek istedim....Aşrure ayı geldi, kayınvalidem de yapmıştı bizi çağırdı ancak yorgunluğum nedeniyle gidemedim. Eşimin de en çok sevdiği tatlılardan biri olunca evde yapmalıyım dedim. İşyerinde oda arkadaşım Yasemin Abla kayınvalidesinin aşuresinin muhteşem olduğu söylemişti. Telefondan Sevgi Anne'den aldığı aşure tarifini hepimiz uygulamaya koyulduk:) İlk önce Yasemin Abla yaptı, tadına bayıldık. (Benimki onun kadar güzel olmadı, meğer işin sırrı buğdaydaymış. Malatya buğdayı bu işin püf noktasıymış:) ) Ölçümüz için aşağıda görülen kupayı kullandım. Hadi bakalım yapılışına geçelim:)

Malzemeler:

  • 1 kupa buğday
  • 1 kupa nohut
  • 1/2 kupa kuru fasulye
  • 1/4 kupa pirinç
  • 1 kase minik doğranmış incir
  • 1 kase kuru üzüm
  • 1 çay kaşığı limon suyu
  • Üzeri için fındık, nar taneleri, tarçın
HAZIRLANIŞI:
  • Aşağıdaki kupa ile belirtilen ölçülerdeki malzemelerimizi (buğday, nohut, kuru fasülye, pirinç) bir önceki akşamdan defalarca yıkayarak ıslak olarak (su içinde değil) bir gece bekletiyoruz.
  • Bir sonraki akşam düdüklüye herbir malzemeyi bir köşeye gelecek biçimde yerleştiriyoruz.
  • Haşlandıktan sonra eğer mikatrını çok bulduğumuz olursa ayırabilelim diye. (Ben hiç bir malzemeyi ayırmadım)



  • Üzerini 3 parmak geçecek kadar su koyup düdüklüyü kapatıyoruz. 1 saat kısık ateşte haşlıyoruz.
  • Malzemeler haşlanırken 1 kase üzüm ve 1 kase incirimizi 4-5 defa renkli suyu akana kadar yıkıyoruz. Ve su içinde beklemeye alıyoruz.
  • Düdüklüde haşlanan malzemelerin suyunu tamamen çekmesi ideal ancak ben suyunu fazla kaçırdığım için süzmek zorunda kaldım. (İyi buğdayda zaten tüm suyu çekermiş)

  • Her bir malzemenin ölçüsü kadar 1+1+1/2+1/4 (buğday, nohut, fasülye, pirinç için) kupa yani 2,75 kupa şeker ile
  • Her bir malzemenin ölçüsünü iki katı kadar 2+ 2+ 1 + 1/2 kupa yani 5,5 kupa suyu üzümle kaynatmaya başlıyoruz. Ardından süzülmüş malzemeyi üzerine boşaltıyoruz.
  • İyce kaynamaya başlayınca incirleri içine atıyoruz. (İnciri en son atma nedenimiz aşurenin rengi koyulaşmaması için)
  • 1 çay kaşığı kadar limonu da içine sıkarak 5 dk kaynatıp altını kapatıyoruz.


Hiç yorum yok: